O Česku se ještě před pár lety mluvilo jako o výrobním pásu západní Evropy. Zahraniční firmy tu sázely především na výrobu bez vyšší přidané hodnoty. To se ale mění.
Podle průzkumu Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK) se 80 procent německých firem snaží v Česku posílit výzkum a inovace. Více než polovina z nich tu přitom má vlastní výzkumné laboratoře.
Absolutní většina podniků se zaměřuje na zlepšení výroby a vývoj svých produktů, aby si zlepšila pozici na trhu. Téměř pětina z oslovených firem se ale kromě toho soustředí i na aplikovaný výzkum. A to je právě oblast, kterou považuje téměř polovina firem za nejdůležitější pro svůj další rozvoj.
Například Siemens letos rozšířil své inovační a vývojové centrum a nyní v této oblasti v Česku zaměstnává 540 zaměstnanců. "Kdo nemá inovační produkty, nemůže dlouhodobě přežít," říká k tomu Jaromír Studený ze Siemensu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.