Jako před hokejovým nebo fotbalovým mistrovstvím to dnes vypadá téměř v každém obchodním řetězci. České vlaječky a národní barvy jsou všude.
Češi totiž chtějí tuzemské potraviny. A jejich vytrvalý tlak se už začíná odrážet i v nabídce řetězců. Sice pomalu, ale jistě roste podíl českých potravin na pultech.
"Podíl potravin s českým původem narostl za poslední dva roky o pět procent, celkově tak představují 70 procent veškerého zboží," potvrzuje trend například Gabriela Bechynská za obchodní řetězec Billa. Ta začala i úzce spolupracovat s Agrární komorou a ročně tak naváže spolupráci s další zhruba desítkou českých firem.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.