Devatenáct hodin dlouhý let, při němž čtyřmotorový stroj Airbus SAS A340-500 urazil 16 700 kilometrů, se už nevyplatí společnosti Singapore Airlines provozovat.
Stejně dopadla i druhá nejdelší pravidelná linka světa u téže společnosti. Ta spojovala Singapur s 14 tisíc kilometrů vzdáleným Los Angeles. Skončila tento týden. Singapurská firma na nich prodělávala kvůli rostoucím cenám paliva i klesajícímu počtu pasažérů.
"Nemělo smysl pokračovat," řekl agentuře Bloomberg Siyi Lim, investiční analytik v singapurské pobočce banky OCBC. Kvůli tomu, kolik se na lince spotřebuje paliva, si na sebe nedokáže vydělat.
Let ze Singapuru do New Yorku provozovala aerolinka devět let. Začala se 181 místy na palubě v mixu ekonomické a business třídy, pak let přeměnila výhradně na "business" pro sto pasažérů za cenu kolem deseti tisíc dolarů na osobu. Některým z nich se po lince stýská už teď. "Člověk se dostal na Měsíc, jenže pak přestaly létat raketoplány. Skončily i Concordy. A teď tohle. Newark-Singapur mi bude chybět. Je to smutný den v historii letectví," stěžuje si na stránce singapurských aerolinek pasažér s pseudonymem Buster CT1K.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.