V západní Evropě značka Škoda loni zvýšila podíl na 3,2 procenta. Podle šéfa firmy Winfrieda Vahlanda již firma na mnoha důležitých trzích pětiprocentní hranici překonala, například v Německu má šest procent a je nejúspěšnější zahraniční značkou.
Podobný podíl má i ve Švýcarsku nebo v Rakousku a ještě silnější je ve střední Evropě, kde má 19 procent a je vedle Česka jedničkou i v Polsku a na Slovensku.
"Ve většině evropských zemí už jsme tohoto výsledku dosáhli a jsme na velmi dobré cestě toho dosáhnout i ve Velké Británii, která je druhý největší evropský trh," podotkl Vahland.
Za první dva měsíce roku prodej značky vzrostl téměř o 11 procent a pokračoval tak v růstu z druhé poloviny minulého roku. Přesto za rok 2013 kvůli náběhu nových modelů celkový prodej klesl o dvě procenta na 920 800 aut.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.