Dlouhodobý pobyt v Kanadě se jeví jako výborná příležitost k naučení jazyků. S angličtinou neměl Pavel Röder problém, ale v případě francouzštiny to bylo horší. Rozhodl se proto, že se poohlídne po jazykových programech na internetu. Nechtěl se ale učit běžnou biflovací formou. Hledal zábavnější formu výuky, ale narazil. Zjistil, že neexistuje žádná on-line forma výuky, která je zábavná, rychlá a efektivní. V jeho hlavě se tak zrodil nový podnikatelský plán.
Narodil se v roce 1983 v Nových Zámkách na Slovensku. Studoval pozemní stavitelství a následně architekturu na Vysokém učení technickém v Brně. Po škole v letech 2006–2008 vypracoval několik projektů pro společnost Liv Ducci. Následně nastoupil jako kreativní ředitel do společnosti McCann Erickson. V roce 2010 odjel na dva roky do Kanady, kde získal praxi ve společnosti StockTrak a Wall Street Survivor.
V roce 2013 získal podíl ve společnosti Click and Study s.r.o. Kromě rozvoje on-line vzdělávací aplikace se věnuje rozvoji portálu Kurzomat.cz, který přináší přehled jazykových kurzů v tuzemsku.
Mezi jeho záliby patří architektura, plavání a lyžování.
Netrvalo dlouho a společně s jednou investiční skupinou se ocitl v programu CzechAccelerator agentury CzechInvest. Pak věci nabraly rychlý spád. V Asii si ho vyhlídli dva investoři, kteří mu zajistili hlavně finančně volnou cestu k testování, realizaci a implementaci produktu. Uvedení programu na trh se už blíží. Jak se mu povedlo investory zaujmout a co vše dlouhou přípravu celosvětového produktu provází?
V Montrealu viděl úspěšné rozjezdy firem
Röder studoval architekturu na Vysokém učení technickém v Brně, ale oboru se pak věnoval jen dva roky. Vítr ho zavál za jeho tehdejší přítelkyní do Montrealu. Začínal klasicky umýváním nádobí v pohostinství. Netrvalo ale dlouho a dostal se do venture kapitálové firmy, která ho částečně nasměrovala v jeho budoucí kariéře.
"Pracovali jsme tam na projektu, který ke školení obchodování s akciemi využívá princip gamifikace, tedy zapojuje do procesu herní mechanismy. Dosáhl nakonec velkého úspěchu v hodnocení Wall Street Survivor. V roce 2013 pak už byl projekt tak samostatný, že jsme mohli uplatnit exit strategii a firmu opustit. Právě tam jsem ale zároveň viděl, jak se úspěšně rozjíždějí firmy, a naučil jsem se organizaci," říká Röder.
Po pár letech se chtěla přítelkyně vrátit do Česka, Pavel Röder této myšlence ještě nebyl příliš nakloněn. Stále si nesplnil svůj cíl plynně se naučit francouzsky. Pustil se proto do hledání a průzkumu trhu, jestli na něm existuje nějaká interaktivní on-line zábavná verze výuky. Žádnou však nenašel, v čemž viděl velký potenciál a v hlavě se mu zrodil podnikatelský plán.
Po návratu se shodou okolností navíc seznámil s investiční společností BOM v Praze, která provozovala webové stránky Clickandstudy.com. Za podíl ve firmě se k nim přidal a odstartoval s nimi novou cestu. "Prvotním projektem bylo propojení jazykových škol se studenty. Nechtěli jsme ale ztratit celosvětový potenciál názvu domény Click and study. Rozhodli jsme se ho proto přejmenovat na Kurzomat.cz," vysvětluje Röder.
Kurzomat dnes shromažďuje zhruba 350 jazykových škol v Česku z celkových asi 600 a základna dále roste. Do budoucna by neměl být portál zaměřen podle Rödera jen na jazykové kurzy, ale mnoho dalších, například kurzy autoškoly, tance, vaření apod.
15 vteřin pro představení podnikatelského záměru
Pro webové stránky Clickandstudy.com začal Röder připravovat svůj prvotní podnikatelský plán týkající se on-line výuky jazyků. Nápad ale není vše a pro rozjezd byly potřeba nezbytné finance. S kolegy ho proto napadlo účastnit se programu CzechAccelerator, který vysílá nadějné firmy do zahraničí. Na výběr měli Silicon Valley nebo Singapur.
"Rozhodli jsme se pro Singapur, protože Silicon Valley je vhodné spíše pro techničtější obory. Navíc Asie má na poli jazykového vzdělávání mnohem větší potenciál. V Malajsii ho podporuje i tamní vláda a okolní vlády se zavázaly, že do roku 2030 bude mít 50 procent žáků ve školách tablety, jejichž prostřednictvím bude probíhat výuka," vysvětluje své rozhodnutí Röder.
Neboli výkonnostní marketing je marketing zaměřený na výkon. Výkonnostní marketing je hlavně o stanovení si měřitelného cíle na webu zadavatele a zároveň o následné dlouhodobé optimalizaci on-line marketingových aktivit, která povede k efektivní maximalizaci tohoto cíle.
Do Singapuru se nakonec dostali v letošním roce a Pavel Röder tam strávil několik měsíců. "Pomohla mi hodně praxe z Montrealu, kde jsem se naučil dbát na detaily. Jen na 60stránkovém plánu pro investory jsem strávil asi čtyři měsíce," upřesňuje Röder.
V Singapuru bylo cílem představit projekt na jedné z největších investičních konferencí v Asii SeedForum. "Tam si nás vybírali, kdo vůbec dostane možnost prezentovat. Celé to probíhalo jako pětidenní workshop. Každý mluvčí měl jako první úkol jen 15 vteřin pro představení svého podnikatelského záměru. Kdo to nezvládl napoprvé, šel z kola ven. Nakonec nás zůstalo pět a na základě delších prezentací jsme dostali dvě nabídky od velkých asijských investičních společností. Ti získali podíl v Click and Study a zároveň nám pomáhají jak s financemi, tak s expanzí na další trhy," popisuje proces Röder.
Testovací verze a spuštění
V současnosti je Click and Study v testovací verzi a probíhá nahrávání instruktážních videí. Jakmile je zhlédnou a schválí investoři, uvolní další finanční prostředky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist