Nejprodávanější značkou aut je v Česku Škoda. Okřídlený šíp má na kapotě 33 procent všech aut prodaných během prvních osmi měsíců tohoto roku. Následuje Hyundai s 11 procenty a Volkswagen s devíti.
Data zveřejnila společnost Médea Research. Jde o čísla bez takzvaných účelových registrací, kdy výrobce auto zapíše v Česku, aby se započítalo do statistiky, a pak ho během 90 dnů prodá do zahraničí.
"Skutečné prodeje nových osobních vozů na českém trhu dosáhly za prvních osm měsíců letošního roku 109 480 vozů, což je o více než 16 000 vozů nižší počet, než uvádí veřejně dostupné statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA). … Podíl účelových registrací mírně narostl," uvedla ředitelka PR společnosti Médea Kateřina Böhmová.
Škoda v září prodala rekordní počet vozů. Největší zájem byl o Škodu Rapid - čtěte ZDE
Registrací aut přibývá v Česku dvakrát rychleji než v Evropě. Vedou Škoda a Hyundai - čtěte ZDE
Údaje o prodejích podle statistiky nejvíce zkresluje Seat, jeho reálné prodeje jsou nižší o celých 67 procent. Následuje Fiat s více než polovinou účelových registrací a Ford s 43 procenty. "Volkswagen odsunuje jeho téměř pětinový podíl účelových registrací z místa dvojky českého trhu na třetí pozici, druhou reálně nejprodávanější značkou je Hyundai," uvedla Böhmová.
Mezi jednotlivými modely jsou podle Médey účelově nejčastěji registrovány Ford Fiesta, Seat Ibiza, Seat Leon a Volkswagen Golf a Polo. "Nejprodávanějšími modely na trhu jsou vozy Škoda Octavia, Rapid, Fabia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf," dodává Böhmová.
Pořadí dle skutečných prodejů | Pořadí dle registrací | Model | Reálné prodeje | Tržní podíl |
1 | (1) | Škoda | 36 131 | 33,0 % |
2 | (3) | Hyundai | 11 881 | 10,9 % |
3 | (2) | Volkswagen | 9 644 | 8,8 % |
4 | (5) | Dacia | 5 086 | 4,6 % |
5 | (4) | Ford | 4 650 | 4,2 % |
6 | (6) | Peugeot | 4 561 | 4,2 % |
7 | (8) | Opel | 4 292 | 3,9 % |
8 | (9) | Kia | 4 075 | 3,7 % |
9 | (10) | Renault | 3 630 | 3,3 % |
10 | (11) | Citroen | 3 519 | 3,2 % |
Zdroj: Ministerstvo dopravy