Automobilka Škoda Auto dosáhla za první tři čtvrtletí letošního roku provozního zisku 17,9 miliardy korun. Oproti stejnému období minulého roku jde o růst 87 procent.
Výsledky vyplývají z finančních výsledků koncernu Volkswagen, pod který tuzemská automobilka patří. Tržby vzrostly o více než čtvrtinu na 241,6 miliardy korun. Firma tak v současnosti na každých 100 tisíc korun tržeb vykazuje provozní zisk 7400 korun, loni šlo o 5000.
"Dvouciferné tempo růstu dodávek zákazníkům a značný nárůst tržeb a zisku dokazují, že je naše modelová paleta na mezinárodním trhu úspěšná. V následujících letech chceme ještě přidat a pro značku nadchnout i nové skupiny zákazníků. Nová Fabia odpálí v listopadu další stupeň naší modelové ofenzivy," říká šéf Škody Auto Winfried Vahland.
Komentář k výsledkům uvádí, že Škodě pomohl jak růst prodejů, který vzrostl z 524 na 612 tisíc vozů, tak lepší mix prodávaných modelů. Firmě se daří více prodávat větší octavie i rapidy než menší a levnější fabie.
Růst prodeje aut v EU se v dubnu zpomalil. Německý trh dokonce klesá - čtěte ZDE
Volkswagen táhnou prodeje aut v Číně, světovou jedničkou ale zůstává Toyota - čtěte ZDE
Pomohla i loňská intervence ČNB, která oslabila kurz koruny. Škoda vylepšila své výsledky i v eurech, růst v korunách byl ale ještě vyšší.
Celý koncern Volkswagen za první tři čtvrtiny roku dodal zákazníkům 7,5 milionu vozů, o pět procent více než o rok dříve. "Letos můžeme prodat 10 milionů vozů," předpokládá šéf koncernu Martin Winterkorn. Tržby vzrostly o 1,4 procenta na 147,7 miliardy eur a firma dosáhla čistého zisku 8,7 miliardy, což znamenalo meziroční zlepšení téměř o třetinu.
Provozní zisk německé automobilky se ve třetím kvartále zvýšil o 16 procent na 3,23 miliardy eur, což bylo více, než předpokládali analytici oslovení agenturou Reuters. Podle jejich odhadů by provozní zisk nepřekročil tři miliardy.
Zisk Volkswagenu táhla poptávka po luxusních automobilech v Evropě i v Číně, a to především značek Audi a Porsche. Koncern se zároveň díky zvýšenému prodeji vozů dostal na druhé místo v celosvětovém srovnání. Na třetí příčku posunul svého amerického rivala General Motors, který prodal "jen" 7,37 milionu aut.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist