Francouzský potravinářský obr Danone v prvním čtvrtletí zvýšil tržby o 8,1 procenta na 5,47 miliardy eur (téměř 145 miliard korun).

Danone je největším výrobcem jogurtů na světě a k lepšímu výsledku mu pomohl růst prodeje balené vody a oživení prodeje dětské výživy v Asii.

Ve své hlavní činnosti na evropském trhu s mlékárenskými výrobky firma zotavení nepozoruje. V Evropě podle managementu pokračuje vývoj směrem k poklesu spotřebitelských cen a lze čekat, že ekonomické podmínky zůstanou obtížné.

Údaj o celkových tržbách za první čtvrtletí zahrnuje vliv směnných kurzů. Na srovnatelné úrovni se tržby zvýšily o 4,8 procenta, což je více, než očekávali analytici.

Společnost Danone, mezi jejíž hlavní konkurenty patří švýcarský gigant Nestlé a britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever, se snaží obnovit si postavení na čínském trhu. V Asii byl totiž v roce 2013 stažen z trhu její produkt dětské výživy.

Srovnatelné tržby z prodeje dětské výživy se v prvním čtvrtletí zvýšily o 11,6 procenta. Solidní zájem o prémiové značky dětské výživy firma zaznamenala v Číně, která se na celkových tržbách koncernu podílí zhruba sedmi procenty.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist