V minulém příspěvku jsme popsali základní doporučení firmám hodlajícím uplatnit daňový odpočet na VaV. V tomto díle se zaměříme na finanční podklady a evidenci – nezbytnou součást projektu VaV. Všechna doporučení vycházejí z konkrétních zkušeností z již proběhlých finančních kontrol, které posuzovaly oprávněnost daňového odpočtu na VaV.
Pořádek ve financích musí být
Projekt VaV vyžaduje oddělenou evidenci nákladů, což však nutně neznamená vést pro VaV projekty samostatné účetní analytiky. Jejich vedením ale firma samozřejmě nic nezkazí a možné jsou tedy varianty obě.
Jak vypočítat personální náklady?
Nosným nákladem při zpracování VaV odpočtu jsou, jak je zmiňováno v předchozím díle, personální náklady. Tam je také zpracování evidence k VaV projektům nejjednodušší. Důležité je při výpočtu personálních nákladů vycházet z celoročního úhrnu mzdových nákladů nebo z nákladů jednotlivých měsíců, kdy zaměstnanec pracoval na VaV projektu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist