Outletové centrum Freeport loni zvýšilo své tržby meziročně o 15 procent. Nákupní centrum v Hatích u Znojma v roce 2015 utržilo 1,5 miliardy korun. Zvýšil se také počet zákazníků, a to o deset procent na 1,8 milionu lidí. Centrum, ve kterém je 75 obchodů, nabízí zboží a doplňky 250 módních značek. 

"Loňské tržby i rychlost jejich růstu předčily naše očekávání. A to nejen v tradičně silných nákupních obdobích, ale v průběhu celého roku. I letos chceme otevřít nové obchody a nabídnout další značky," uvedl ředitel centra Jan Procházka. Do modernizace centra nebo budování nových obchodů firma investovala téměř 100 milionů korun.

Nejúspěšnějším prodejním měsícem byl prosinec, kdy rostly tržby meziročně o 18 procent. "V prosinci jsme dokonce překonali dosavadní rekord jak v tržbách, tak v návštěvnosti," řekl Procházka.

První outletové centrum v Česku provozuje firma Freeport Leisure, jejímž novým vlastníkem je od loňského listopadu rakouská holdingová společnost Fashion Outlet Parndorf. Centrum chce postupně proměnit v nadregionální nákupní destinaci pro Rakousko i Česko. 

Po Fashion Outlet Areně v pražských Štěrboholích, která je rozsáhlejší, je Freeport druhým nejnavštěvovanějším outletovým centrem v republice. V tuzemsku se vedle Štěrbohol a Hatí prakticky žádné další outlety neuchytily.

Koncept outletových center vznikl v 80. letech v USA a postupně se rozšířil do Evropy. Hlavní myšlenkou je prodávat se slevou značkové oblečení a módní doplňky minulých nebo právě dobíhajících kolekcí, zboží, které se již nevyrábí nebo bylo vyprodáno. Dále také nadměrné zásoby, zboží z uzavřených obchodů, ale i značky oděvů, které se v dané zemi třeba ani neprodávají. V Hatích lze kromě módy koupit také věci na sport a pro domácnost.