Více než 85 procent internetových obchodů porušuje zákon o ochraně spotřebitele. Většina z nich používá nekalé a klamavé obchodní praktiky. Informovala o tom Česká obchodní inspekce (ČOI). Její inspektoři ve druhém čtvrtletí provedli 317 kontrol e-shopů, porušení předpisů zjistili ve 272 případech. Celkem uložili pokuty za téměř 1,5 milionu korun.
Obchody často neposkytují zákonem stanovené informace, případně poskytují neúplné nebo zavádějící údaje, které mohou zákazníka při rozhodování ovlivnit. V mnoha případech chybí informace o podmínkách reklamace, o čtrnáctidenní lhůtě pro odstoupení od kupní smlouvy nebo o možnosti řešit případné spory mimosoudní cestou.
Inspektoři se při kontrolách zaměřili na problémové internetové obchody a na podněty spotřebitelů. Ve druhém čtvrtletí ČOI evidovala 1380 spotřebitelských podání týkajících se e-shopů. Většina z nich ale nebyla v kompetenci inspekce, a proto byly předány příslušným dozorovým orgánům.
"Vzhledem k tomu, že se jedná o oblast obchodování, která se stále rozvíjí a spotřebitelé stále více prostřednictvím internetových obchodů nakupují, bude těmto kontrolám věnována zvýšená pozornost i v následujícím období," uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist