ČSOB, bance, která v Česku spravuje největší objem peněz, nefunguje internetové bankovnictví. Výpadek služeb se týká jak samotné ČSOB, tak její značky Poštovní spořitelna. Klienti společnosti mají problémy se službami už od pondělního dopoledne. Platby však mohou posílat přes mobilní aplikaci Smartbanking, která funguje.
Redakci upozornili na problémy banky čtenáři. "Dnes po obědě jsem se nedostal na internetové bankovnictví Poštovní spořitelny na PC. Nyní po stisku tlačítka "přihlásit se" se rovnou zobrazí informace o nedostupnosti stránek," uvedl jeden z nich Aleš Müller.
Mluvčí ČSOB potíže potvrdil. "Omlouvám se za dočasnou nedostupnost internetového bankovnictví. Analyzujeme veškeré procesy a zjišťujeme příčiny výpadku, který nastal dopoledne," uvedl mluvčí ČSOB Patrik Madle.
Ačkoliv banka zatím neví, kdy systém opraví, její klienti mohou své platby zadávat přes mobil. "Mobilní aplikace Smartbanking je plně funkční," dodal mluvčí.
Internetové bankovnictví využívá 1 626 000 klientů banky (klienti ČSOB i Poštovní spořitelny dohromady).
Výpadek služeb postihuje čas od času téměř všechny bankovní domy. ČSOB řešila naposledy podobné problémy loni v prosinci, kdy jí vypadly právě mobilní služby. Ve stejném měsíci se nemohla ke svému účtu dostat ani část klientů Komerční banky.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist