"Zajeďte si autem po D1 do Prahy a pak stejnou cestu absolvujte s někým, kdo už má náš ultralight. Cesta s ním vám bude trvat třetinu času, nikdo vás oproti dálnici neohrozí na životě a navíc zem uvidíte z výšky, což je ten nejkrásnější pohled na svět. Pak pochopíte, proč je fajn mít vlastní letadlo," říká spolumajitel a šéf firmy BRM Aero Milan Bříštěla. Spolu se synem Martinem už devět let v Kunovicích vyrábí ultralehké letouny vlastní značky Bristell, s nimiž dokazuje, že i malý rodinný podnik z Moravy dokáže uspět ve světě. Aktuálně dodává na 30 světových trhů.

BRM Aero vzniklo na sklonku roku 2009, který byl poznamenaný ekonomickou krizí. Bříštělovým ale nechyběla kuráž pustit se právě v této době do vlastního podnikání. "Měl jsem za sebou 25 let praxe v letecké výrobě a konstrukci. Nechyběly mi kontakty v oboru a ze svých předešlých působení jsem měl navíc dobrou pověst u tehdejších zákazníků. Proto jsem se začátků příliš nebál," říká Bříštěla. Podle něj navíc krizová léta prodejem ultralightů příliš neotřásla. Malé dvoumístné letouny, jejichž ceny se pohybují kolem dvou až tří milionů korun, prý vždycky najdou kupce, kteří nemají příliš hluboko do kapsy.

"Když dáte tři miliony za letadlo, chcete za to mít komfort"

Jen v Česku, které je světovou ultralightovou velmocí, se ale nacházejí desítky výrobců, proti nimž nebylo lehké se prosadit. "Většina firem na tomto trhu jde do výroby ultralehkých letadel proto, že v tom vidí zdroj rychlých a jednoduchých zisků. Už je však tolik nezajímá, jak kvalitní výrobky na trhu nabízí. Letadlo navíc prodají a víc nechtějí o zákazníkovi slyšet," uvádí šéf BRM Aero. "Náš přístup byl od začátku jiný. Řekli jsme si, že chceme vyrábět nejlepší letadla ve své kategorii. Navíc jsme vždy chtěli zákazníkům sloužit k jejich spokojenosti. Když dá někdo tři miliony za letadlo, tak za ty peníze musí mít i nějaký komfort. A ten spočívá třeba v tom, že když klient někde z Chile napíše, že potřebuje náhradní díl, tak mu ho hned posíláme expresní poštou, aby ho měl do tří dnů u sebe," říká Bříštěla.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru