Prodej nových osobních aut v Česku loni klesl o 18,8 procenta na 202 971 vozů. Je to téměř o 47 tisíc aut méně než o rok dříve. Důvodem byla opatření proti koronavirové epidemii. Oznámil to ve středu Svaz dovozců automobilů.

Nejprodávanější značka Škoda Auto zaznamenala loni pokles registrací o 13 procent na 74 786 vozů, druhý je Volkswagen s poklesem o 19,7 procenta na 16 767 prodaných aut a třetí Hyundai, které prodalo 16 030 vozů, tedy o 17 procent meziročně méně. Na čtvrté místo postoupila Toyota s 10 023 vozy a pátá je Dacia s 9751 auty.

Celkem 74 procent osobních vozů nakoupily firmy. Podíl vozů na benzin přesáhl 64 procent, naftové vozy měly 30 procent. Registrace elektromobilů stouply o 331 procent na 3262 aut. Nejprodávanější kategorií byly SUV s podílem 35 procent a nižší střední třída s 18 procenty.

Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia (19 091 vozů), Škoda Fabia (15 986 aut) a Škoda Scala (8736 aut). Následují další modely Škody Karoq a Kamiq.

Prodej lehkých užitkových vozů klesl o 16,1 procenta na 17 141 dodávek. Nejvíce vozů, a to celkem 2694 aut, prodal Peugeot. Bylo to jen o necelé procento méně než v roce 2019. Druhému Volkswagenu prodej klesl o čtvrtinu na 2237 aut a třetí Fiat zaznamenal pokles o 18 procent na 2120 vozů.

Registrace nákladních aut klesly o čtvrtinu na 7355 vozidel. Statistiku vede Mercedes Benz s 1547 vozy, druhý je MAN s 1339 prodanými auty a třetí DAF s 1078 vozy. Domácí Tatra prodala 246 aut a Avia 14 vozů.

Prodej autobusů se zvýšil o 12 procent na 1367 vozidel. V prosinci prodeje vzrostly meziročně o 129 procent. První je značka Iveco Bus s 539 registrovanými autobusy, následuje SOR s 344 vozy a MAN se 116 autobusy.

Celkově registrace nových motocyklů vzrostly o 14,8 procenta na 21 518 strojů. V prosinci stouply meziročně o 256 procent. První je značka Honda s 3788 nově registrovanými motocykly, následují Yamaha se 1841 stroji a CF Moto se 1652 motocykly.