Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer převezme funkci předsedy představenstva automobilky Volkswagen 1. července 2022. Do té doby se chce plně věnovat Škodě, která za tu dobu podle něj uvede řadu nových verzí současných modelů. Schäfer to ve čtvrtek uvedl v dopise zaměstnancům.
„K 1. červenci 2022 převezmu funkci předsedy představenstva značky Volkswagen ve Wolfsburgu. Rád bych Vás ale ujistil o jedné věci: Do té doby budu nadále s plným nasazením pracovat pro naši společnost, máme před sebou hodně výzev,“ uvedl Schäfer v dopise.
Chybu při objednávání čipů jsme neudělali. Letos ve ztrátě neskončíme, říká šéf Škodovky Thomas Schäfer
Škoda na trh za tu dobu podle něj uvede například další verzi modelu rodiny Enyaq iV, modernizovaný Karoq nebo fabii ve verzi Monte Carlo. „Budeme dále rozšiřovat elektromobilitu a podporovat přerod České republiky v její centrum. Navzdory koronavirové pandemii a nedostatku polovodičů budeme bojovat o každý vůz,“ uvedl Schäfer.
Schäfer nově povede VW, která je hlavní značkou skupiny Volkswagen. Koncern to ve čtvrtek oznámil po zasedání dozorčí rady. Kdo Schäfera v českém podniku nahradí, německá automobilka nesdělila. Uvedla jen, že dosavadní šéf VW Ralf Brandstätter od srpna převezme aktivity Volkswagenu v Číně. Změny dozorčí rada vysvětlila nezbytností zefektivnit chod společnosti tak, aby byla připravena na výzvy nadcházejících let, což je především elektrifikace aut a digitalizace.
„Rozhodnutí (kdo povede Škodu Auto) ještě nepadlo,“ uvedl mluvčí Volkswagenu na dotaz HN. Podle německého zdroje HN, který si nepřál být jmenován, by jedním z kandidátů mohl být Pablo di Si, šéf Volkswagenu v Latinské Americe. Koncernový ředitel Herbert Diess si ho pochvaluje. Otázkou ale je, jestli by do Česka „pasoval“ někdo, kdo nepochází z Německa či Česka, jako tomu bývalo doposud, uvedl zdroj.
Diess, který je v poslední době pod tlakem kvůli neshodám s vlivnou závodní radou koncernu a který měl Čínu na starosti, ve funkci zůstává. Přijde ale o část pravomocí, mimo jiné i na úkor Brandstättera, který se zároveň stane členem představenstva koncernu.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Během letošního roku musela několikrát výrazně omezit či zcela zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů. Firma očekává, že do konce letošního roku kvůli nedostatku dílů vyrobí zhruba o 250 tisíc vozů méně. Automobilka Škoda Auto v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk na 900 milionů eur (zhruba 23 miliard korun) ze 469 milionů eur před rokem.
Miliardové investice
Volkswagen vydá v příštích pěti letech na investice kolem 159 miliard eur (asi čtyři biliony korun). Z této sumy půjde 56 procent na elektromobilitu a digitalizaci, oznámila dále automobilka. Volkswagen plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.
Že se pro Volkswagen stala elektromobilita s digitalizací prioritou, nasvědčují investiční plány pro nadcházející pětileté období. Do tohoto segmentu chce koncern vložit 89 miliard eur (2,26 bilionu korun), což představuje 56 procent celkových investic. Volkswagen k tomu očekává, že v roce 2026 bude každé čtvrté prodané auto na elektrický pohon s bateriemi.
Oproti předchozímu pětiletému plánu z loňského roku zvýší koncern investice o devět miliard eur. Loni společnost plánovala, že do roku 2025 investuje kolem 150 miliard eur. Do elektromobility a digitalizace mělo podle tohoto plánu jít kolem 73 miliard eur, což byla méně než polovina celkové investiční sumy.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist