Služby komunikační aplikace WhatsApp po celosvětovém výpadku postupně obnovují provoz. Platforma v úterý až dvě hodiny nefungovala uživatelům v Asii, Africe, Americe ani v Evropě, včetně České republiky.

Návrat k normálnímu fungování služeb začali hlásit uživatelé v Indii i jinde, informovala agentura Reuters. Americká společnost Meta Platforms, která je vlastníkem WhatsAppu, důvody výpadku ani jeho rozsah nesdělila.

Podle služby Downdetector, která sleduje hlášení o výpadcích internetových služeb, začali lidé hlásit problémy kolem 09:00 SELČ. Služby se začaly vracet k normálu asi o dvě hodiny později. 

Ve Spojených státech se počet hlášení pohybuje v řádu tisíců, v Británii v horních desítkách tisíců a v České republice se pohybuje kolem 2600. Výpadek ale patrně zasáhl výrazně větší počet uživatelů.

„Jsme si vědomi toho, že někteří lidé mají v současné době problémy s odesíláním zpráv. Pracujeme na tom, abychom co nejrychleji službu WhatsApp všem obnovili,“ uvedl mluvčí společnosti Meta Platforms, která se dříve jmenovala Facebook.

Loni na začátku října způsobila chybná změna konfigurace několikahodinový výpadek služeb Facebooku. Technické komplikace postavily mimo provoz jak sociální síť Facebook, tak síť pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikaci WhatsApp.