Poslední měsíc roku se v největší evropské automobilce tradičně dlouhá léta nesl ve svátečním duchu. Zaměstnanci Volkswagenu dostávali vánoční dárek v podobě štědrého bonusu; navrch se obvykle mohli radovat z navýšení mezd, které jim vedení přikleplo na rok následující. Letos má atmosféra ve firmě k idyle daleko. Právě vánoční bonusy mají být jednou z obětí škrtů, které vedení Volkswagenu chystá v rámci plánovaného snižování nákladů. A místo obvyklého slibu o navýšení mezd si zaměstnanci vyslechli přesně opačnou zprávu: mají se připravit na platy nižší až o desetinu.

V historii firmy nevídané utahování opasků se neobešlo bez odezvy. Tisíce zaměstnanců německých fabrik mají za sebou už dvě výstražné stávky, jimiž se snaží škrtům zabránit. Podnikové odbory také kategoricky odmítají možnost uzavření až tří továren, o němž vedení firmy na podzim mluvilo. Za chyby managementu, které se začínají projevovat v klesajícím odbytu či zaostávání v elektromobilitě prý mají „zaplatit“ sami šéfové, ne řadoví zaměstnanci.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké jsou šance evropských automobilek, že se vyhnou miliardovým pokutám za porušení emisních limitů.
  • Kolik lidí už evropský sektor automotive opustilo a kdo nejvíc propouští.
  • Jaké zbraně chystají výrobci v Evropě proti invazi levných čínských elektromobilů.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.