Populární televizní fenka Lassie není jen symbolem přátelství mezi lidmi a psy. Nezastupitelnou roli má i v historii pojišťovnictví. V roce 1982 byla ve prospěch známé psí celebrity uzavřena zdravotní pojistka, první svého druhu. Spolu s ní byla ve Spojených státech spuštěna masivní kampaň propagující nový typ pojištění pro čtyřnohé společníky.

Dnes představuje pojišťování domácích mazlíčků obchodní příležitost, jelikož zájem mezi chovateli a vlastníky neustále roste. „Celosvětově jde o velmi rychle rostoucí segment, který už v některých zemích dosahuje miliardových objemů,“ konstatuje Derek Cummins, CEO společnosti PetExpert, která se ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou zaměřuje na tento typ pojištění. Ukazuje čísla z USA, kde se podle posledních odhadů v roce 2024 částka zaplacená za tento typ pojistky dostane ke 4,99 miliardy dolarů a v roce 2025 to bude okolo šesti miliard.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Zda lze pojistit fretku, žábu či stárnoucí kočku.
  • Jak si čeští chovatelé stojí ve srovnání se Skandinávií.
  • Co vše vám pojistka domácího mazlíčka pokryje.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.