Zdraví firmy se neřídí jen ekonomickými ukazateli. Na výkonnosti podniku má velký podíl i atmosféra uvnitř společnosti. Jsou to spojité nádoby. Bez spokojených a loajálních zaměstnanců není zisku. Heslo "zákazník vždy na prvním místě" proto postupně střídá motto o šťastných zaměstnancích. Budování firemní kultury není jen otázkou velkých firem, ale záležitostí i těch nejmenších.

A jsou to právě malé společnosti, které vnímají pojem firemní kultura jako něco, co patří na půdu korporací. Ztotožňují ji se zaměstnaneckými benefity, teambuildingovými akcemi několikrát do roka a dalšími nákladnými aktivitami, na které v malém podniku prostě nejsou peníze. Firemní kultura ale odráží i každodenní pracovní atmosféru, která se do velké míry týká vzájemné komunikace, způsobu vedení a delegování úkolů. To je ve společnostech, kde všichni dělají všechno, častým kamenem úrazu. Nevrlý, vystresovaný majitel, neschopný přesně vymezit kompetence svých podřízených, může působit přímo zhoubně.

Vysoká fluktuace pracovníků a jejich nedůvěra ve vedení, malá angažovanost i motivace zaměstnanců a špatná pověst firmy v očích veřejnosti, to jsou jen některé znaky projevující se nezdravé firemní kultury. Za spolupráce s Marií Jírů a Hanou Kohoutovou z Centra andragogiky, vzdělávací a poradenské společnosti, jsme připravili desatero kroků, jak i ve firmě malých rozměrů vybudovat zdravou firemní kulturu.

"Firemní kultura v malé firmě je velmi specifická, ale nesmírně důležitá pro správné fungování celé společnosti, na kterém se již nepodílí pouze sám majitel nebo ředitel. Z pohledu velkých korporací představuje malý podnik s nejvýše 50 zaměstnanci velmi úzký okruh osob, které svým chováním mohou ovlivnit kulturu v celé firmě," říká Jírů a dodává: "Jak už to tak v životě bývá, je vždy třeba začít u sebe. Platí to i pro majitele a šéfy českých firmiček a firem."

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.