Sociální sítě jsou z hlediska firemní propagace dvousečnou zbraní. Na jednu stranu mohou přinést řadu benefitů, jsou ale i náchylné k zneužití. O tom se přesvědčila v nedávné době například poradenská společnost OVB Allfinanz či ČSA, kterým kdosi vytvořil falešný účet na Twitteru a Facebooku. Někdy je pro firmy ideální celou situaci brát s humorem, jindy je potřeba využít oficiálnější postup. Jak se v prostředí internetu bránit porušování ochranné známky?

Ochranná známka jako lepší startovní pozice

Ochranná známka plní svůj účel i na internetu, ani zde nesmí docházet k jejímu porušování. Pokud ji má firma samozřejmě řádně registrovanou. V takové situaci si sice někdo jiný může koupit doménu, která je shodná s mou ochrannou známkou, ale pokud by ji chtěl použít pro nabídku podobného či dokonce totožného zboží nebo služeb, mohu z pozice vlastníka ochranné známky požadovat ukončení takového užívání. A to cestou mimosoudní dohody nebo i soudně. Vždy však musím kontaktovat toho, kdo moji známku užívá.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

"Registrace ochranné známky samozřejmě není všemocná, dokáže ale výrazně vylepšit startovní pozici pro následné řešení a rychlou domluvu bez soudního řízení," radí Michaela Chytilová z patentové kanceláře Chytilová & spol.

Nekalosti na sociálních sítích

Poměrně silným fenoménem jsou v současnosti falešné či parodické účty na sociálních sítích, které se obzvlášť v prostředí Twitteru často těší velké oblibě. Je samozřejmě velice individuální, jak k takové situaci přistupovat, jestliže ale firma vnímá, že se jí takové jednání dotýká nebo že ji poškozuje (dopad na reputaci a důvěryhodnost značky), je třeba začít jednat.

Zbývá vám ještě 60 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se