Antimonopolní úřad začal prověřovat, zda do nedávno vydražené automobilky Tatra může vstoupit další firma. Ta patří zbrojaři Jaroslavu Strnadovi, který poslal Tatrovku do exekuce.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) o tom informoval na svém webu.
Na úřad se obrátili zbrojař Strnad a firma Promet tools. Ta patří slévárenské společnosti Promet group, jíž šéfuje René Matera. Strnad a Matera jsou věřiteli automobilky, kteří se kvůli uspokojení svých pohledávek spojili ve společnosti Composite com.
Ta podala návrh na exekuci Tatry, která byla nakonec v březnu prodána za 176 milionů korun v dražbě. Tiskový mluvčí Andrej Čírtek Composite com sdělil, že věřitelé kopřivnické automobilky se rozhodli do Tatry majetkově vstoupit.
Společnosti Composite com dlužila Tatra asi 650 milionů korun. "Věřitelé Tatra a. s. spojení ve společnosti Composite com a. s., pánové Strnad a Matera, se dohodli s vydražitelem podniku, společností Tatra trucks a. s. (dříve Truck development a. s.) na majetkovém vstupu do společnosti a v návaznosti na to kapitalizaci svých zbývajících pohledávek, které nebyly dražbou uspokojeny," uvedl Čírtek.
Tuto dohodu musí ÚHOS potvrdit. Mluvčí dodal, že do okamžiku rozhodnutí ÚHOS není proces majetkového vstupu vlastníků společnosti Composite Com do Tatry hotovou věcí.
"Při určitém dosahovaném objemu obratu mají slučované firmy samy povinnost o prošetření požádat, není to nic výjimečného," řekl pro IHNED.cz mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.
Automobilku Tatra poslal do dražby zbrojař, který vyrostl na armádním second-handu - čtěte ZDE
Kopřivnická Tatra se vydražila za 176 milionů korun. Firmě, která vznikla minulý týden - čtěte ZDE
Strnad a Promet Tools mají podle oznámení na webu ÚOHS "získat možnost společně kontrolovat" společnost Tatra trucks. Ta vznikla letos osmého března a nahradila firmu Truck development, kterou noví majitelé podle dřívějších informací účelově založili jako nástroj k převzetí Tatry.
Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Tatry trucks Marek Galvas, který dosud působil jako předseda představenstva Tatry development. Prostředky na ovládnutí Tatry společnosti Truck development poskytla podle dřívějších informací mimo jiné skupina J&T.
ÚOHS se bude ve správním řízení zabývat oblastí výroby a prodeje nákladních vozidel, výrobou a prodejem výkovků a výlisky pro automobilový průmysl. Vede pouze zjednodušené řízení. O povolení spojení by měl rozhodnout do měsíce.
Tatra je tradičním výrobcem nákladních vozů. Firmu od roku 2006 kontrolovali čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní dosavadním předsedou představenstva společnosti Američanem Ronaldem Adamsem. V roce 2010 automobilka snížila svou více než sedmisetmilionovou ztrátu na 158 milionů korun, od té doby své hospodářské výsledky nezveřejnila. Tatra skončila v dražbě kvůli dluhům. Hodnota Tatry byla stanovena na 1,765 miliardy korun, její závazky činily zhruba 1,5 miliardy Kč.
Automobilka Tatra loni vyrobila 496 nákladních aut, což je meziroční pokles o 29 procent. Prodej na domácím trhu se snížil o čtvrtinu a export klesl o 24 procent na 447 vozidel.
Českých náklaďáků se vyrábí čím dál míň. Loni to bylo jen 1300 vozů
Českých náklaďáků se vyrábí čím dál míň. Loni to bylo jen 1300 vozů
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist