Desítky tisíc korun za nádobí, deky a další věci utrácejí většinou senioři na prodejních akcích. Ty se v letácích prezentují jako zábavné výlety s dobrým obědem. Nakonec ale skončí na prodejních akcích, kde často podlehnou psychickému nátlaku a utratí tisíce korun.

Proti tomu nyní vystoupilo ministerstvo práce a sociálních věcí. Nově budou muset pořadatelé předem nahlásit všechny takové předváděcí akce České obchodní inspekci (ČOI). Inspektoři tak budou znát termín, místo, harmonogram i náplň akce.

Ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba si od toho slibuje přímou kontrolu prodejních akcí. Inspektoři ČOI kromě toho budou mít možnost na předváděcích akcích pořizovat zvukové a video nahrávky. To zatím nesmějí. 

Kromě toho budou nově muset reklamní letáky obsahovat podrobné informace o akci včetně zboží nebo služeb, které se tam budou prodávat. Skončit tak mají letáčky, které lákají jen na výlet s dobrou zábavou a jídlem, ale na kterých není ani zmínky o prodeji zboží. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se