Zákazníci mobilního operátora T-Mobile se nemohli od pondělního večera přihlásit do sítě, nebylo možné se dovolat, přijímat hovory, nefungovaly datové služby ani odesílání textových zpráv.

Některým klientům telefony nenaskočily dokonce ani v úterý dopoledne - po dvanácti hodinách.

Problémy způsobila softwarová chyba na jednom z autentifikačních serverů. "Nejednalo se o výpadek služeb, ale o výpadek přihlašování k síti u některých SIM karet, které byly přihlášené právě k tomuto serveru," informovala IHNED.cz mluvčí společnosti T-Mobile Martina Kemrová.

Ta tvrdí, že nyní by už systémy měly fungovat bez závad.

"Někteří zákazníci, kteří mají chytré telefony, mohou mít nicméně s přihlášením pořád problémy. Doporučujeme jim, aby mobily trpělivě resetovali, třeba i několikrát za sebou. Potom se telefon, který si uložil chybné nastavení, chytne sítě," dodala Kemrová.

Opakovaný restart telefonu radí T-Mobile zákazníkům i na facebookovém profilu.

"Vážení zákazníci, problém s přihlášením do sítě se nám v noci podařilo vyřešit. Některé chytré telefony si ale bohužel stále pamatují chybné nastavení a je potřeba jim trochu pomoct. Zkuste proto telefon vypnout, 5-10 minut počkat a znovu zapnout (a toto případně opakovat, dokud se problém nevyřeší). Děkujeme za pochopení," napsal operátor.

Mnohým ale prý nepomohlo ani neustálé vypínání a zapínání mobilů.

"Já už to tak dělám skoro dvě hodiny! Děláte si ze mě legraci? To snad nemůžete ani myslet vážně, taková velká firma a říkáte, ze mám trávit čas vypínáním a zapínáním telefonu?" rozčiluje se Jitka Svobodová.

"Dobrý den, docela průšvih... Jsem nedostupná už více jak 12 hodin. Marně jsem doufala, že se to během noci nějak vyřeší, co teď?" stěžuje si i Petra Sitková.

Výpadek služeb u některých zákazníků evidoval operátor od pondělní 19. hodiny. Několik klientů si na nedostupnost stěžovalo už odpoledne.

"Vážení zákazníci, moc se omlouváme, ale v současné chvíli řešíme problémy s přihlašováním čísel do sítě," vzkázal T-Mobile klientům na Twitteru a Facebooku v pondělí před 22. hodinou.

Zatím není jasné, kolika zákazníků se problémy týkají. Na internetu hlásí potíže desítky lidí z celé republiky, jen během dvou hodin jich na Facebooku reagovalo na oznámení společnosti téměř 300 a další přibývají.

"Odhadem mluvíme o tisících klientů," potvrdila Martina Kemrová.

"O možné kompenzaci ale zatím nepřemýšlíme. Vše se odehrálo v nočních hodinách, nepředpokládáme proto, že by mohlo dojít k velkým komplikacím. Konkrétní požadavky ovšem budeme řešit individuálně," doplnila mluvčí.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 0 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.