Zákazníci mobilního operátora T-Mobile se nemohli od pondělního večera přihlásit do sítě, nebylo možné se dovolat, přijímat hovory, nefungovaly datové služby ani odesílání textových zpráv.
Některým klientům telefony nenaskočily dokonce ani v úterý dopoledne - po dvanácti hodinách.
Problémy způsobila softwarová chyba na jednom z autentifikačních serverů. "Nejednalo se o výpadek služeb, ale o výpadek přihlašování k síti u některých SIM karet, které byly přihlášené právě k tomuto serveru," informovala IHNED.cz mluvčí společnosti T-Mobile Martina Kemrová.
Ta tvrdí, že nyní by už systémy měly fungovat bez závad.
"Někteří zákazníci, kteří mají chytré telefony, mohou mít nicméně s přihlášením pořád problémy. Doporučujeme jim, aby mobily trpělivě resetovali, třeba i několikrát za sebou. Potom se telefon, který si uložil chybné nastavení, chytne sítě," dodala Kemrová.
Opakovaný restart telefonu radí T-Mobile zákazníkům i na facebookovém profilu.
"Vážení zákazníci, problém s přihlášením do sítě se nám v noci podařilo vyřešit. Některé chytré telefony si ale bohužel stále pamatují chybné nastavení a je potřeba jim trochu pomoct. Zkuste proto telefon vypnout, 5-10 minut počkat a znovu zapnout (a toto případně opakovat, dokud se problém nevyřeší). Děkujeme za pochopení," napsal operátor.
Vážení zákazníci, pokud se stále nemůžete přihlásit do sítě, postupujte prosím podle https://t.co/0Bk12seRzq RT by nám pomohlo. Děkujeme moc
Mnohým ale prý nepomohlo ani neustálé vypínání a zapínání mobilů.
"Já už to tak dělám skoro dvě hodiny! Děláte si ze mě legraci? To snad nemůžete ani myslet vážně, taková velká firma a říkáte, ze mám trávit čas vypínáním a zapínáním telefonu?" rozčiluje se Jitka Svobodová.
"Dobrý den, docela průšvih... Jsem nedostupná už více jak 12 hodin. Marně jsem doufala, že se to během noci nějak vyřeší, co teď?" stěžuje si i Petra Sitková.
WSJ: Deutsche Telekom zvažuje prodej většinového podílu v českém T-Mobilu - čtěte ZDE
Nový operátor dostane i lukrativní frekvenci 800 MHz. Aukce bude rychlá, říká šéf ČTÚ - čtěte ZDE
Výpadek služeb u některých zákazníků evidoval operátor od pondělní 19. hodiny. Několik klientů si na nedostupnost stěžovalo už odpoledne.
"Vážení zákazníci, moc se omlouváme, ale v současné chvíli řešíme problémy s přihlašováním čísel do sítě," vzkázal T-Mobile klientům na Twitteru a Facebooku v pondělí před 22. hodinou. Vážení zákazníci, omlouváme se za současné problémy s přihlášením do sítě. Kolegové řešení věnují maximální prioritu. Děkujeme za pochopení
Zatím není jasné, kolika zákazníků se problémy týkají. Na internetu hlásí potíže desítky lidí z celé republiky, jen během dvou hodin jich na Facebooku reagovalo na oznámení společnosti téměř 300 a další přibývají.
"Odhadem mluvíme o tisících klientů," potvrdila Martina Kemrová.
"O možné kompenzaci ale zatím nepřemýšlíme. Vše se odehrálo v nočních hodinách, nepředpokládáme proto, že by mohlo dojít k velkým komplikacím. Konkrétní požadavky ovšem budeme řešit individuálně," doplnila mluvčí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.