Chybu ve webové aplikaci KB Penzijní společnosti objevil Jiří Dlabaja letos v červenci. Přihlášením ke svému účtu se dostal do kontaktní databáze penzijního fondu.
"Chyba byla neprodleně po jejím zjištění odstraněna," komentuje tři měsíce starou kauzu předseda představenstva penzijního fondu KB Pavel Jirák.
V současné době nicméně stále probíhá správní řízení ve věci samotného úniku osobních údajů klientů. "Kontrola prokázala porušení §13 zákona o ochraně osobních údajů. Výše sankce se vždy odvíjí od konkrétního rozsahu průniku do soukromí dotčených osob. Nejvyšší pokuta dosud byla 3,5 milionu korun," říká pro IHNED.cz Hana Štěpánková z Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Podle Rastislava Turka, nezávislého bezpečnostního konzultanta v oblasti IT, by pokuta měla být především motivační, zároveň ale dostatečně vysoká na to, aby se bance vyplatilo zaměstnat více odborníků. "Chyby se jednoduše stávají. V Googlu a Facebooku na to mají stovky i tisíce lidí, a přesto už se k jejich datům několik lidí dostalo. Banky na to mají většinou 0 až 3 zaměstnance," tvrdí.
Komerční banka i Úřad pro ochranu osobních údajů předpokládají ukončení řízení s PF KB do konce listopadu. "Do doby uzavření probíhajícího správního řízení úřadem už nebudeme žádné další informace o úniku dat sdělovat," říká zástupce banky.
"Úřad mi poslal dopis, že je to porušení zákona, ale podrobnosti nevím a popravdě se o to už ani moc nezajímám. Pro mne to skončilo okamžitým zrušením mého účtu u KB," komentuje to Dlabaja.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist