Vzdělání:
- Absolvoval Vysoké učení technické v Brně (obor konstrukce dopravních strojů).
- Titul MBA získal na Sheffield Hallam University.
- Dále vystudoval korporátní a obchodní právo na právnické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.
Kariéra:
- V Karose Vysoké Mýto (dnes Iveco Czech Republic) začínal jako konstruktér, posléze byl obchodním ředitelem a členem představenstva.
- Byl ředitelem Škody Transportation v době její restrukturalizace.
- Je místopředsedou České asociace interim manažerů a externě přednáší na VŠE a ČVUT.
- V říjnu se stal krizovým ředitelem Tatry Kopřivnice.
Soukromí:
- Ženatý, dvě děti.
Tatra se musí inspirovat u firem, jako je výrobce autobusů SOR Libchavy či brněnský Zetor. V rozhovoru, který najdete v aktuálním dvojčísle týdeníku Ekonom, to tvrdí její ředitel Petr Karásek. Za vzorovou považuje i tvrdou restrukturalizaci Kamazu. "Když to dokáže ruský výrobce nákladních aut, proč by to nemohla dokázat Tatra? Jen se musí tatrováci přestat dívat do zpětného zrcátka," zdůrazňuje manažer, který poslal zaměstnance na "brigádu" do Vysokého Mýta, aby pomáhali v předvánoční špičce při výrobě autobusů Iveco a poznali, jak se pracuje jinde.
V době exekuce Tatry jste se k automobilce stavěl velmi kriticky. Co vás vůbec přimělo, že tu nyní působíte jako ředitel?
Možná právě proto, že jsem snad nikoli nezasvěceně diskutoval o možnostech, které se Tatře naskýtaly, jsem byl novými vlastníky požádán, ať tedy zkusím připravit detailní analýzu situace. Po tom následoval další logický krok, tedy návrh, co by bylo možné s Tatrou dělat, aby se zachránila a v budoucnu i rozvíjela. Akcionáři návrh posoudili a z různých možností zvolili právě tento. Přirozeně měli zájem, abych se ujal odpovědnosti za jeho realizaci.
Jedním z problémů Tatry bylo, že neměla jednoznačného majitele a její generální ředitel musel sloužit mnoha pánům. Jak je to nyní, když má dva vlastníky?
Vlastníci postupují velmi konzistentně, takže zatím není v tomto bodě co komentovat.
Mezi Kopřivnicí a Mladou Boleslaví - čtěte ZDE
Tatra vyvíjí náklaďák pro zemědělce, který nahradí traktor - čtěte ZDE
A jaké jsou hlavní závěry vašeho zkoumání situace Tatry?
Tatra žila příliš pohledem do historie a nebyla dostatečně ochotná uvažovat o změně svého způsobu myšlení a práce. V posledních 20 letech trpěla častými změnami strategie, směrů, organizace, vlastníků i managementu a neměla jasné zaměření na trhu - mířila na velké množství různých terčů. Koncepce výrobků, založená v minulosti, už sama o sobě neposkytuje dostatečnou konkurenční výhodu. Technologická základna a výrobní procesy již také neodpovídají současným potřebám. V době svého vzniku byly promyšleny velmi dobře, jenže svět se za oněch 40 let podstatně změnil. Z toho jasně vyplývá, na co se musíme zaměřit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.