Chery, Dongfeng či Jonway patří mezi nejoblíbenější čínské značky. Ani jejich prodejní čísla však nedokázala zastavit prudký pokles tamních automobilek ze začátku tohoto roku.

Je to paradoxní situace, protože řeč je o stále rostoucím, největším automobilovém trhu světa. Zatímco celkové prodeje aut v Číně stouply v prvních dvou měsících roku o jedenáct procent, domácí značky se ve srovnání s předchozím obdobím propadly o více než pětinu.

Například v kategorii sedanů prodaly čínské automobilky v lednu a únoru "jen" 457 tisíc kusů. V celkovém počtu 2,6 milionu prodaných aut za tyto dva měsíce je to velmi málo. Zjednodušeně řečeno: zahraniční konkurence válcuje čínské firmy.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se