Největšímu světovému výrobci luxusních aut BWM klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o jedno procento na 1,749 miliardy eur (47,3 miliardy korun). Automobilka měla vyšší náklady na uvedení nových modelů na trh. V hospodaření se podle jejího úterního oznámení odrazila i skladba prodeje aut. V ní vzrostl počet kompaktních vozů, u nichž obvykle bývají nižší ziskové marže.
Provozní zisk za tři měsíce do konce června klesl kvůli zpomalujícímu prodeji v Číně o tři procenta na 2,52 miliardy eur. Tržby ale o více než pětinu vzrostly a dostaly se na 23,9 miliardy eur. Kromě rekordního prodeje vozidel k nárůstu přispěl také pohyb směnných kurzů.
Automobilka zopakovala, že za celý letošní rok čeká rekordní prodej a zisk před zdaněním. Upozornila ale, že tempo tvorby zisku zpomaluje. Velikost nárůstu budou podle ní v daném období pravděpodobně brzdit tvrdý konkurenční boj na automobilových trzích, rostoucí personální náklady nebo "nadcházející úkoly související s normalizací čínského trhu".
V květnu automobilce poprvé po deseti letech klesl v Číně prodej vozů BMW a Mini. Propad činil 4,2 procenta, následován poklesem o 0,1 procenta v červnu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist