Zdraví firmy se neřídí jen ekonomickými ukazateli. Na výkonnosti podniku má velký podíl i atmosféra uvnitř společnosti. Jsou to spojité nádoby. Bez spokojených a loajálních zaměstnanců není zisku. Heslo "zákazník vždy na prvním místě" proto postupně střídá motto o šťastných zaměstnancích. Budování firemní kultury není jen otázkou velkých firem, ale záležitostí i těch nejmenších.
A jsou to právě malé společnosti, které vnímají pojem firemní kultura jako něco, co patří na půdu korporací. Ztotožňují ji se zaměstnaneckými benefity, teambuildingovými akcemi několikrát do roka a dalšími nákladnými aktivitami, na které v malém podniku prostě nejsou peníze. Firemní kultura ale odráží i každodenní pracovní atmosféru, která se do velké míry týká vzájemné komunikace, způsobu vedení a delegování úkolů. To je ve společnostech, kde všichni dělají všechno, častým kamenem úrazu. Nevrlý, vystresovaný majitel, neschopný přesně vymezit kompetence svých podřízených, může působit přímo zhoubně.
Vysoká fluktuace pracovníků a jejich nedůvěra ve vedení, malá angažovanost i motivace zaměstnanců a špatná pověst firmy v očích veřejnosti, to jsou jen některé znaky projevující se nezdravé firemní kultury. Za spolupráce s Marií Jírů a Hanou Kohoutovou z Centra andragogiky, vzdělávací a poradenské společnosti, jsme připravili desatero kroků, jak i ve firmě malých rozměrů vybudovat zdravou firemní kulturu.
"Firemní kultura v malé firmě je velmi specifická, ale nesmírně důležitá pro správné fungování celé společnosti, na kterém se již nepodílí pouze sám majitel nebo ředitel. Z pohledu velkých korporací představuje malý podnik s nejvýše 50 zaměstnanci velmi úzký okruh osob, které svým chováním mohou ovlivnit kulturu v celé firmě," říká Jírů a dodává: "Jak už to tak v životě bývá, je vždy třeba začít u sebe. Platí to i pro majitele a šéfy českých firmiček a firem."
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist