Před šesti lety ztroskotala poblíž toskánských břehů výletní loď Costa Concordia a při neštěstí přišlo o život dvaatřicet pasažérů. Na přehrávači videí YouTube se objevily desítky záběrů převráceného vraku, zaklíněného mezi skalisky jednoho z místních ostrovů. U některých videí ale diváci museli upadnout do rozpaků: na spodní části obrazu se zobrazil reklamní banner cestovní kanceláře pořádající luxusní plavby.
Situaci, kdy se reklama na webové stránce nebo na YouTube zobrazí ve zcela špatném kontextu, znají uživatelé internetu i z českého prostředí. Třeba když se u nekrologu k tragické smrti zpěváka Karla Zicha při potápění na dovolené objevila reklama na potápěčské vybavení.
Co může působit jako bizarnost nebo černý humor, zpravidla ale nepotěší toho, kdo za reklamu zaplatil. Pro Google, největšího prodejce internetové reklamy na světě a také vlastníka YouTube, problém vyvrcholil loni. Podle deníku The Times počítačové algoritmy chybně přiřazovaly reklamy inzerentů dokonce k videím nebo webům s nenávistným či rasistickým obsahem. Deník tím upozornil na to, že některé značky tak svou reklamou pomáhají financovat tvůrce extremistického obsahu. Google kvůli stížnostem loni přišel o reklamu od více než dvou stovek inzerentů, včetně globálních značek jako AT&T, L’Oréal, Marks & Spencer nebo Volkswagen.
“To, co se loni dělo na platformě YouTube, nebylo v pořádku. Hodně jsme investovali, abychom to napravili,” řekl viceprezident Googlu pro reklamu Sridhar Ramaswamy minulý týden na londýnské konferenci AdvertisingWeek. Před publikem tvořeným reklamními profesionály a zástupci zadavatelů i médií Ramaswamy ujišťoval, že Google “udělá mnohem víc pro to, aby inzerenti měli větší slovo v tom, s jakým obsahem se jejich inzeráty objevují.”
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist