Zakladatelé mladých technologických firem mívají podobné sny: udělat ze svého start-upu během několika let globálně úspěšného velikána tak, jako se to povedlo Facebooku či Googlu. Obě zmiňované společnosti přitom na trh nepřišly se zcela originálními nápady. Facebook navázal na průkopnický byznys sociálních sítí, jako byly MySpace či Friendster. Google zase zdokonalil model vyhledávání webových stránek, v němž navazoval na dnes už téměř zapomenuté Yahoo!.

Podle investičního manažera Martina Kešnera ze startupového fondu J&T Ventures, který rovněž organizuje startupovou soutěž Nápad roku, to potvrzuje, že přílišná originalita se mladým technologických firmám spíše nevyplácí. "Vyplývá to i z průzkumů. Americký akcelerátor Idealab pět let sledoval 500 projektů a zkoumal důvody jejich úspěchu. Dvě pětiny z nich realizovaly obyčejný nápad neobyčejným způsobem. Jen pětina přitom uspěla se zcela originálním projektem," uvádí Kešner, podle něhož jsou takové výsledky zcela pochopitelné.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se