Zakladatelé mladých technologických firem mívají podobné sny: udělat ze svého start-upu během několika let globálně úspěšného velikána tak, jako se to povedlo Facebooku či Googlu. Obě zmiňované společnosti přitom na trh nepřišly se zcela originálními nápady. Facebook navázal na průkopnický byznys sociálních sítí, jako byly MySpace či Friendster. Google zase zdokonalil model vyhledávání webových stránek, v němž navazoval na dnes už téměř zapomenuté Yahoo!.

Podle investičního manažera Martina Kešnera ze startupového fondu J&T Ventures, který rovněž organizuje startupovou soutěž Nápad roku, to potvrzuje, že přílišná originalita se mladým technologických firmám spíše nevyplácí. "Vyplývá to i z průzkumů. Americký akcelerátor Idealab pět let sledoval 500 projektů a zkoumal důvody jejich úspěchu. Dvě pětiny z nich realizovaly obyčejný nápad neobyčejným způsobem. Jen pětina přitom uspěla se zcela originálním projektem," uvádí Kešner, podle něhož jsou takové výsledky zcela pochopitelné.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč zákazníci nestojí o průkopnické projekty a dávají přednost něčemu více známému.
  • Proč by neměl podnikatel zakládat start-up pouze s vidinou zbohatnutí.
  • Jaké největší chyby se dopouští české start-upy.
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se