Na počátku příběhu firmy Stoklasa textilní galanterie byl výlet na trhy do Polska za jedním zlatým knoflíkem. "Zlaté knoflíky u nás nebyly k sehnání. Museli jsme se pro ně vypravit do Polska. Tam jsme našli nejen knoflíky, ale také nitě, vycpávky a další zboží, které na našem trhu v té době chybělo. Zrodil se nápad a z něj firma," popisuje začátky spolumajitelka Alice Stoklasová. Podnikat začala před 28 lety v rodinném domě partnera ve dvou a postupně se rozrůstali a nabírali další zaměstnance.

"Zlom přišel asi před čtyřmi lety, kdy jsme ze 40 zaměstnanců jich najednou měli 110. Bylo to hlavně díky růstu zakázek z e-shopu, který jsme spustili už před jedenácti lety," říká Stoklasová. Právě prodej přes internet už nyní tvoří přes 70 procent obratu firmy. E-shop je v sedmi jazykových mutacích, kromě toho firma provozuje i 13 kamenných prodejen po celém Česku. Polovina tržeb je díky zákazníkům z Česka, druhou polovinu tvoří zahraničí. Výrobky prodává hlavně do okolních zemí, ale třeba i na Island nebo do Japonska. "Loni jsme expandovali na rumunský trh a zažíváme tam poměrně boom," říká Stoklasová. Společnost kromě textilní galanterie prodává i látky, korálky, dekorace a další módní doplňky.

Vodafone Firma roku 2018 Moravskoslezského kraje:

1. Stoklasa textilní galanterie s.r.o. – prodej textilní galanterie (Kravaře u Hlučína)

 

2. Krnovská škrobárna spol. s r.o. – výroba pšeničného škrobu (Krnov)

 

3. BeWooden Company s.r.o. – výroba módních doplňků z přebytečných materiálů (Frýdek-Místek)

Zatímco řada textilních firem na tuzemském trhu se v minulosti potýkala s finančními problémy, nebo dokonce krachem, firma Stoklasa naopak rostla. Celkem už zaměstnává 390 lidí, přičemž většinu tvoří ženy. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se