Housky, maso nebo zeleninu, které jsou Češi zvyklí si objednávat od Ústí nad Labem přes Prahu až po Brno, si konečně budou moci dopřát i lidé v Mnichově. Právě tam zahájila česká společnost Rohlík.cz svou plánovanou německou expanzi. První objednávky tam začal Rohlík.cz, firma zabývající se on-line prodejem a rozvozem potravin, rozvážet pod značkou Knuspr.de. Ještě letos v zimě si budou moci své kurýry s nákupem zavolat i lidé ve Frankfurtu nad Mohanem.

V příštím roce se ke dvojici měst přidají ještě Dortmund, Hamburk nebo Kolín nad Rýnem. Německo se tak stalo čtvrtou zemí, kde Rohlík své potraviny rozváží – přidalo se k domovskému Česku a Rakousku s Maďarskem. V maďarském případě mu rohlík ve jméně zůstal (Kifli.hu), v rakouském prostředí se z rohlíku stala okurka (tedy Gurkerl.at). V německém překladu znamená Knuspr „křupavý“. Základem nabídky německé mutace Rohlíku jsou podle společnosti čerstvé regionální produkty, Knuspr.de totiž odebírá více než dvě třetiny svých výrobků přímo od farmářů, zemědělců a dalších.

Knuspr.de tak nově dodává čerstvé a kvalitní potraviny německým zákazníkům přímo domů, slibuje přitom dodržení limitu tří hodin od objednání a hodinu od potvrzení objednávky. „Úspěch, který s naším modelem sklízíme v Česku, Maďarsku a Rakousku ukazuje, jak rychle si spotřebitelé zvykají na nákup kvalitních potravin přes internet. Očekáváme, že podíl on-line nákupů v Německu dosáhne v příštích pěti letech 30 procent, proto u toho s Knuspr.de chceme být. Naším cílem je do tří let dodávat potraviny přibližně 30 milionům zákazníkům a ve střednědobém horizontu se stát jedničkou v oblasti on-line dodávek potravin v Německu,“ říká šéf Knuspr.de Erich Čomor. 

„Jde o důkaz důvěry našich investorů v rychlý růst Rohlíku. Jsme vnímáni jako společnost, která je schopna rychle růst na západoevropských trzích. Rohlík chce zákazníkům v Evropě umožnit, aby lépe jedli a žili spokojenější život. V blízké budoucnosti budeme expandovat do Rumunska, Itálie, Francie a Španělska,“ odkrývá plány šéf společnosti Tomáš Čupr.

On a jeho společnost Rohlík zažívají úspěšný rok 2021. V loňském roce firma zdvojnásobila svůj obrat, v únoru investoři rychle rozebrali dluhopisy e-shopu za dvě miliardy korun. V březnu dostal Čupr další investici, tentokrát pětimiliardovou, a na začátku července získal internetový supermarket od stávajících investorů dalších 100 milionů eur (zhruba 2,6 miliardy korun) na plánovanou expanzi. A tu nyní naplňuje.

Díky investicím se z Rohlíku stal vůbec první český jednorožec, tedy start-up s hodnotou přesahující miliardu dolarů (21,5 miliardy korun). Sama firma uvádí, že ji investoři čerstvým financováním ocenili dokonce na jednu miliardu eur, což se rovná více než 25 miliardám korun. „Dodatečný kapitál nám pomáhá růst rychleji, než jsme původně plánovali. Urychluje rozvoj a expanzi na nové trhy i technologický rozvoj našich distribučních center,“ uzavírá Čupr.

Rohlík.cz je obecně vnímán jako jeden z vítězů koronakrize. Kvůli omezení pohybu a hrozící nákaze lidé raději volili před návštěvou supermarketu nákup přes internet. Loni tak podle předběžných výsledků dosáhl internetový supermarket obratu přes 7,8 miliardy korun. Předloni přitom utržil „jen“ 4,2 miliardy. Čísla o zisku či ztrátě ale e-shop tají, podle Čupra jsou však v červených číslech.