Už to není jen výstřelek rozmazlených hipsterů z Karlína nebo Holešovic. Pro mnoho lidí se dovoz hotového jídla stal běžnou součástí dne. Podobně jako nákup potravin nebo doručení balíčku z e‑shopu. Přesto stále existuje skupina lidí, která si jídlo domů nikdy neobjednala. Možná mají pocit, že by si měli raději uvařit sami, nebo jim připadá, že rozvoz jídla je spíše luxus než služba každodenní potřeby. Šéf rozvozové společnosti Foodora Adam Kolesa věří, že dokáže oslovit i tuto skupinu. „Naším cílem je dál růst. Tudíž jen stávající zákazníci nestačí,“ říká.

Konzervativnější zákazníky podle něj mohou přilákat známé značky, jako je McDonald’s nebo KFC. A i v tomto byznysu hrají důležitou roli slevy. „Snažíme se k tomu přistupovat inteligentně a kontrolovat, aby partneři – tedy restaurace – základní ceny uměle nenavyšovali. Nechceme ‚fejkové‘ slevy,“ říká Kolesa. V rozhovoru se mimo jiné dozvíte, proč si lidé v Česku objednávají jinak než jinde v Evropě, jak se Foodora učí z dat, a také to, jak vyvažuje rychlost, efektivitu a kvalitu doručení v exponovaných časech.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak Češi přistupují k rozvozu jídla a jaké demografické faktory to ovlivňují.
  • V čem se odlišují jídelní preference zákazníků v Česku a v Evropě.
  • Čím chce Foodora oslovit nové zákazníky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.