Na českém trhu působí téměř 37 tisíc e-shopů, ne všichni jejich provozovatelé se ale orientují v právní úpravě pro internetové podnikání. Dopouštějí se proto zbytečných chyb, které je můžou stát až miliony korun. Pravidla, kterými se e-commerce řídí, se navíc neustále mění, vývoj legislativy je proto nutné nepřetržitě sledovat a přizpůsobovat se mu.

Ve spolupráci s advokátkou a odbornicí na internetové právo Lucií Radkovičovou jsme pro vás připravili 12 rad, jak mít e-shop v souladu se zákonem a vyhnout se problémům.

1. Uveřejněte na webu povinné údaje

Už několik let mají podnikatelé zákonnou povinnost uveřejňovat na webu své identifikační údaje, ale většina to stále nedělá a riskuje zbytečné problémy. Jedná se o jméno a příjmení nebo název, sídlo, IČ, DIČ a údaj o zápise do příslušného rejstříku.

"Je možné uvést i další údaje, pokud nevyvolávají klamavý dojem. Může to být například odborné zaměření, telefonní číslo, email či adresa," vyjmenovává Radkovičová.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se