V nabídkovém řízení ministerstva dopravy na státem dotovaný provoz na železniční trati Ostrava - Krnov - Olomouc chyby nebyly. Rozhodl o tom Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl podnět Českých drah.
"Úřad posuzoval, zda ministerstvo dopravy postupovalo v uvedeném nabídkovém řízení v souladu se zákonem o veřejných službách v přepravě cestujících a neshledal důvody pro uložení nápravného opatření," uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj.
Rozhodnutí úřadu není zatím pravomocné a ČD mohou podat rozklad.
České dráhy napadaly postup ministerstva při zveřejňování nabídkového řízení i celou řadu podmínek tohoto řízení, především z důvodů údajné diskriminace celostátního železničního dopravce. Žádný z argumentů ÚOHS ale neshledal oprávněným.
V minulosti tendr kritizovala i společnost Abellio nebo Odborové sdružení sdružení železničářů (OSŽ). Řízení na návrh firmy Abellio ÚOHS už zastavil.
Železniční spojení Ostravy s Olomoucí přes Krnov je první tuzemskou tratí, na jejíž provozování ministerstvo dopravy vypsalo řádné výběrové řízení.
Jančura z RegioJetu žádá odchod šéfa ČD Žaludy. Manipuloval prý s informacemi o dotacích - čtěte ZDE
Nynější tendr má sloužit jako pilotní projekt, podle kterého se budou liberalizovat i ostatní železniční spojení.
O tendr mají zájem dopravci RegioJet a britská Arriva.
Ministerstvo tuto trať údajně vybralo proto, že jde o do jisté míry izolované spojení a případné komplikace, které by se po vstupu nového dopravce mohly objevit, se neprojeví ve zbytku železniční sítě.