V nabídkovém řízení ministerstva dopravy na státem dotovaný provoz na železniční trati Ostrava - Krnov - Olomouc chyby nebyly. Rozhodl o tom Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl podnět Českých drah.
"Úřad posuzoval, zda ministerstvo dopravy postupovalo v uvedeném nabídkovém řízení v souladu se zákonem o veřejných službách v přepravě cestujících a neshledal důvody pro uložení nápravného opatření," uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj.
Rozhodnutí úřadu není zatím pravomocné a ČD mohou podat rozklad.
České dráhy napadaly postup ministerstva při zveřejňování nabídkového řízení i celou řadu podmínek tohoto řízení, především z důvodů údajné diskriminace celostátního železničního dopravce. Žádný z argumentů ÚOHS ale neshledal oprávněným.
V minulosti tendr kritizovala i společnost Abellio nebo Odborové sdružení sdružení železničářů (OSŽ). Řízení na návrh firmy Abellio ÚOHS už zastavil.
Železniční spojení Ostravy s Olomoucí přes Krnov je první tuzemskou tratí, na jejíž provozování ministerstvo dopravy vypsalo řádné výběrové řízení.
Jančura z RegioJetu žádá odchod šéfa ČD Žaludy. Manipuloval prý s informacemi o dotacích - čtěte ZDE
Nynější tendr má sloužit jako pilotní projekt, podle kterého se budou liberalizovat i ostatní železniční spojení.
O tendr mají zájem dopravci RegioJet a britská Arriva.
Ministerstvo tuto trať údajně vybralo proto, že jde o do jisté míry izolované spojení a případné komplikace, které by se po vstupu nového dopravce mohly objevit, se neprojeví ve zbytku železniční sítě.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist