Leo Express propustil několik klíčových manažerů. "Mohu potvrdit, že na konci letošního roku ve svých funkcích v LEO Express končí marketingová ředitelka Renata Dobiášová, výkonný ředitel Viktor König a obchodní ředitel Ivan Mojžíšek," říká pro IHNED.cz mluvčí firmy Petr Kopáček.

„Od každého našeho pracovníka požaduji maximum a je pravda, že od těchto manažerů jsem očekával lepší pracovní výsledky. Proto jsme se vzájemně dohodli, že jejich působení v LEO Express ukončíme," doplňuje svého mluvčího i šéf a zakladatel firmy Leoš Novotný.

"Mise, kterou jsem si dal, je splněna. Vlaky jezdí, i když s problémy a i když ten nástup nebyl takový, jak jsem si představoval," uvedl Mojžíšek pro Týden.cz s odkazem na problémy, se kterými se vlaky Leo Express potýkají. "Tato změna byla plánovaná od poloviny roku," uvedl k tomu Novotný.

Co je Face to Face (F2F)

V novém pořadu Face to Face na IHNED.cz a v HN pro iPad se střetávají ti, kteří mají moc měnit svět byznysu.

Jako první se před kamerou poměřili soukromí železniční dopravci Leoš Novotný z LEO Expressu a Radim Jančura z RegioJetu.

Oba se těší, jak Českým drahám i sobě navzájem přetáhnou cestující a vydělají. Dokážou to? Střet jejich podnikatelských záměrů posuzuje arbitr z poradenské společnosti KPMG, řídící partner Jan Žůrek.

Jsme i na Facebooku - ZDE.

Všechny články - najdete ZDE.

Viktor König, odvolaný výkonný ředitel firmy vystudoval Technickou univerzitu v Plzni a v 90. letech působil v České republice jako generální ředitel MSV Vagónky Studénka.

V Rumunsku byl zase pověřen kompletní restrukturalizací železničního holdingu IRS o 10 000 zaměstnancích; v Polsku byl pro americké investory nejvyšším představitelem společnosti Wagony Swidnica.


Renata Dobiášová, odvolaná marketingová ředitelka absolvovala střední ekonomickou školu. Kariéru začala jako marketingová ředitelka v Delvitě. Od roku 1997 až do roku 2007 pracovala jako marketingová manažerka pro Českou a Slovenskou republiku ve společnosti Tesco.

V pozici marketingové manažerky pro Českou a Slovenskou republiku pokračovala ve firmě Datart International. V letech 2010–2011 pracovala v Hospodářské komoře České republiky ve funkci marketingové a obchodní ředitelky.


Ivan Mojžíšek, odvolaný obchodní ředitel firmy je absolventem Vysoké školy báňské v Ostravě a postgraduálního studia na Vysoké škole ekonomické v Praze. Kariéru také odstartoval v podniku Vagónka Studénka s.p., kde působil nejdříve jako prokurista a finanční ředitel a později se stal jejím generálním ředitelem a členem představenstva.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

V roce 2003 přijal nabídku na pozici ředitele prodeje pro Polsko ve společnosti ŠKODA TRANSPORTATION a.s. a od roku 2009 byl zaměstnancem společnosti UniControls a.s., kde působil jako vedoucí oddělení prodeje pro Českou republiku, Slovenskou republiku a Polsko.


Změny v akcionářské struktuře Leo Express

Firma oznámila i změny v akcionářské struktuře. Společnosti LEO Express posiluje v roli minoritního akcionáře Jakub Havrlant - internetový podnikatel, který rozjížděl například projekt bezrealitky.cz a nyní se věnuje i investování do začínajících internetových firem.

Havrlant vede v Česku firmu Allegro Group, které patří například servery aukro.cz nebo heureka.cz. "Podílí se na organizačních změnách a zároveň dohlíží nad dalším směřováním obchodu a marketingu," vysvětluje jeho roli Leoš Novotný. Podle šéfa firmy je vstup tohoto akcionáře součástí větších změn ve společnosti, které chce oznámit na začátku roku.

Leo Express vstoupil před několika dny i na trh s dluhopisy, z plánované emise 650 milionů Kč udal mezi investory jen lehce přes 100 milionů. Investory nenalákal ani výnos přes osm procent, který firma slibuje. Leo Express má od zahájení zkušebního provozu v půlce listopadu s vlaky technické potíže, kvůli kterým odložil start plného provozu. Podle svého mluvčího Petra Kopáčkem začne plný provoz na přelomu roku.

Face to Face: Vyzyvatelé Českých drah před kamerami IHNED.cz

Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno

Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist