Náklady na výrobu, materiál i dopravu rychle rostou. Zvýšit se tak musí i prodej, možnosti pro růst cen v obchodech jsou totiž jen minimální. Český výrobce outdoorového oblečení Bushman proto přidává na své aktivitě v zahraničí.
Před rokem zahájil strategii, která nyní nabírá nové obrátky. Po Rakousku a Bulharsku míří firma i do Polska a chystá se i na vzdálenější trhy. "Nejsme značka pro 90 procent populace. V Česku a na Slovensku už asi dál jít nemůžeme. Proto musíme do zahraničí, je to pro nás nutnost," vysvětluje v rozhovoru majitel firmy Jindřich Melichar.
Před rokem jste zahájili expanzi do zahraničí, jak postupujete?
Je to ve fázi postupného vývoje. Loni jsme otevřeli pilotní projekt v Bulharsku a Rakousku, to chceme letos dál rozvíjet. V jednání jsou další nové projekty. Dva z nich jsou už jasné. V Polsku bychom měli do konce roku otevřít dva obchody a další dva také v Rusku. Kromě toho ještě jednáme s partnerem z Asie, který by měl zájem o vytvoření sítě na Tchaj-wanu, to je ale záležitost spíše příštího roku. Pomalu se také rozbíhá zastoupení v Německu, které jsme otevřeli loni.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.