Na českém trhu působí téměř 37 tisíc e-shopů, ne všichni jejich provozovatelé se ale orientují v právní úpravě pro internetové podnikání. Dopouštějí se proto zbytečných chyb, které je můžou stát až miliony korun. Pravidla, kterými se e-commerce řídí, se navíc neustále mění, vývoj legislativy je proto nutné nepřetržitě sledovat a přizpůsobovat se mu.
Ve spolupráci s advokátkou a odbornicí na internetové právo Lucií Radkovičovou jsme pro vás připravili 12 rad, jak mít e-shop v souladu se zákonem a vyhnout se problémům.
1. Uveřejněte na webu povinné údaje
Už několik let mají podnikatelé zákonnou povinnost uveřejňovat na webu své identifikační údaje, ale většina to stále nedělá a riskuje zbytečné problémy. Jedná se o jméno a příjmení nebo název, sídlo, IČ, DIČ a údaj o zápise do příslušného rejstříku.
"Je možné uvést i další údaje, pokud nevyvolávají klamavý dojem. Může to být například odborné zaměření, telefonní číslo, email či adresa," vyjmenovává Radkovičová.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.