Odbyt německého výrobce luxusních automobilů Porsche v červenci meziročně stoupl o 22 procent na 21 tisíc vozů. To představuje nejlepší červencový výsledek v historii podniku. V období od ledna do července prodala automobilka zhruba 135 tisíc vozů, o 29 procent více než před rokem.

"Nejlepší červenec v historii našeho podniku představuje dobrý začátek druhé poloviny roku," uvedl člen představenstva Bernhard Maier, který má na starosti odbyt a marketing. Dodal, že firma bude pokračovat v uvádění nových produktů na trh. Zákazníci a fanoušci značky se podle něj mohou těšit na novinky, které automobilka v září představí na frankfurtském autosalonu.

Za růstem červencového prodeje stála především silná poptávka na evropském trhu. Automobilka v Evropě zvýšila odbyt téměř o polovinu na 7777 vozů. Ve Spojených státech prodej stoupl o deset procent, zatímco v Číně se zvýšil pouze o šest procent.

Porsche je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Ten v letošním prvním pololetí vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor na pozici největší automobilky světa z hlediska objemu prodeje.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist