Odbyt německého výrobce luxusních automobilů Porsche v červenci meziročně stoupl o 22 procent na 21 tisíc vozů. To představuje nejlepší červencový výsledek v historii podniku. V období od ledna do července prodala automobilka zhruba 135 tisíc vozů, o 29 procent více než před rokem.
"Nejlepší červenec v historii našeho podniku představuje dobrý začátek druhé poloviny roku," uvedl člen představenstva Bernhard Maier, který má na starosti odbyt a marketing. Dodal, že firma bude pokračovat v uvádění nových produktů na trh. Zákazníci a fanoušci značky se podle něj mohou těšit na novinky, které automobilka v září představí na frankfurtském autosalonu.
Za růstem červencového prodeje stála především silná poptávka na evropském trhu. Automobilka v Evropě zvýšila odbyt téměř o polovinu na 7777 vozů. Ve Spojených státech prodej stoupl o deset procent, zatímco v Číně se zvýšil pouze o šest procent.
Porsche je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Ten v letošním prvním pololetí vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor na pozici největší automobilky světa z hlediska objemu prodeje.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist